Likwidator fundacji INSTYTUT INTEGRACJI I ROZWOJU POLSKICH PRODUCENTÓW PIECZYWA "POLSKIE PIECZYWO" w likwidacji z siedzibą w Szczecinie, wpisanej do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS 0000239452 (dalej "Fundacja"), podaje do publicznej wiadomości, że na podstawie Uchwały nr 1 z dnia 18.05.2022 Rady Głównej Instytutu, Fundacja została postawiona w stan likwidacji.
Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego postanowieniem z dnia 17.08.2022 r. dokonał wpisu o otwarciu likwidacji Fundacji do Rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
Likwidatorem Fundacji ustanowiono Grzegorza Nowakowskiego. W związku z powyższym likwidator wzywa ewentualnych wierzycieli do zgłaszania wierzytelności przysługujących im względem Fundacji w terminie 21 dni od daty publikacji tego ogłoszenia. Zgłoszenia wierzytelności należy dokonywać pisemnie na adres: ul. Kruszwicka 21c, 71-043 Szczecin.
Instytut "Polskie Pieczywo"
ul. Kruszwicka 21c
71-043 Szczecin
biuro@polskiepieczywo.pl
Pieczywo jest również doskonałym źródłem błonnika pokarmowego – poprawiającego trawienie, dającego uczucie sytości i pozwalającego zachować odpowiednią sylwetkę. Pieczywo to także bogata kopalnia wielu składników odżywczych, takich jak magnez, żelazo czy cynk. Jest również świetnym źródłem witamin z grupy B oraz E. Składniki te mają ogromne znacznie nie tylko dla naszego zdrowia fizycznego. Ich obecność wpływa także na naszą kondycją psychiczną, zapewniając dobre samopoczucie oraz wpływając na nasz wygląd poprzez gładszą skórę, mocne paznokcie i włosy.
Chleb a zdrowe społeczeństwo
Dzisiejszy świat nie należy do „najzdrowszych”. Dotyczy to także sposobu odżywiania. Mimo iż produkty zawierające „puste kalorie” wykazują rokrocznie tendencje wzrostowe sprzedaży, to jednak równocześnie wzrasta świadomość konieczności zmiany stylu żywienia na zdrowszy. Fast-foody, chipsy, słodycze, wysokokaloryczne napoje oraz brak odpowiedniej aktywności fizycznej powodują nadwagę i otyłość – poważny problem Europy i USA. W niektórych państwach już ponad 30% społeczeństwa zalicza się do ludzi z nadwagą! Otyłość została okrzyknięta chorobą cywilizacyjną XXI wieku. I jak każda choroba wymaga leczenia i profilaktyki.
W opracowanej przez WHO strategii “Global Strategy on Diet, Physical Activity and Health” zalecane jest ograniczanie przyjmowania cukrów prostych i tłuszczów oraz zwiększenie aktywności fizycznej.
Również Komisja Europejska zamierza walczyć z tym problemem. Powołana została Grupa Wysokiego Szczebla, której zadaniem jest zajmowanie się sprawami żywienia, w tym w odniesieniu do zdrowia, nadwagi i otyłości. Niedawno Komisja Europejska przeznaczyła 90 milionów euro rocznie na dostawy owoców i warzyw do szkół, począwszy od roku szkolnego 2009/2010. Poprzez szereg projektów, wspierane jest już także spożywanie mleka i jego przetworów oraz wyrobów rybnych.
Jednym z rozwiązań problemu profilaktyki otyłości może być pieczywo, które - jako podstawa w piramidzie zdrowego żywienia - jest częściej i w większych proporcjach zalecane do spożycia niż lansowane już produkty mleczne czy ryby. Połowa niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu kalorii powinna pochodzić z węglowodanów złożonych – a tu niezastąpione pozostaje właśnie pieczywo.
Wysokoprzetworzona, gotowa, wręcz „laboratoryjnie” preparowana żywność zatraca rzeczywiste walory smakowe i jakościowe. Pieczywo może więc odegrać istotną rolę w nowoczesnej kulturze żywieniowej, gdyż odpowiada aktualnym standardom zdrowotnym, a przy tym pozostaje jednym z najbardziej naturalnych produktów żywnościowych. Nabiera to szczególnego znaczenia zwłaszcza teraz, gdy wzrasta świadomość ekologiczna społeczeństwa.
Co więcej, pieczywo doskonale komponuje się z innymi produktami żywnościowymi (nabiał, wędliny, ryby, warzywa itp.), a stworzona dzięki takiemu połączeniu kanapka może stanowić mini-piramidę zdrowego żywienia, zawierając wszystkie zalecane składniki prawidłowo dobranej diety. Jednocześnie, zapewnione jest urozmaicenie poprzez możliwość tworzenia dowolnych kanapkowych kompozycji.
Budowanie marki - Creative Tension
Dzięki pracy wielu fachowców i przy zaangażowaniu Ministerstwa Spraw Zagranicznych, udało się zaproponować ideę przewodnią dla Polski – Creative Tension, czyli Twórczy Niepokój. Twórcy koncepcji chcą w ten sposób odnieść się do owej siły napędowej, która przez wieki pchała nas do przodu. Siła ta ma swój wyjątkowy i wyróżniający charakter, bowiem kierują nami na pozór przeciwstawne cechy. Z jednej strony jesteśmy częścią Zachodu, ale z drugiej rozumiemy Wschód. Łączymy nowoczesność z tradycją i konserwatyzmem. Polacy są pełni pasji i idealistyczni, ale także praktyczni i zaradni, romantyczni i jednocześnie przedsiębiorczy.
Ten bardzo ważny etap budowania wizerunku Polski powinien być rozwijany poprzez tworzenie silnych submarek. Szybkie budowanie marek jest sposobem na zmianę sposobu myślenia o Polsce. Oprócz sfery polityki zagranicznej, czy też poprawy warunków życia w kraju, niezbędne jest promowanie tego, co dla nas ważne, co nas pozytywnie charakteryzuje, budzi dobre skojarzenia – a jednocześnie, jest częścią naszej tożsamości. Czegoś, co jest powszechne i ponadczasowe. Mamy wiele powodów do dumy, a wśród nich możemy pochwalić się wyróżniającym się pieczywem. Chleb jest wartością, z którą sami się identyfikujemy i należy tylko dać szansę Europie i światu, aby również zaczęli nas z chlebem identyfikować.
Źródło: Pentor dla Wprost, 2003
W sukurs przychodzi tutaj inicjatywa podjęta przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, gdzie powstał zarys Strategii Promocji Polskiej Żywności. W tym zakresie jesteśmy przecież konkurencyjni i zapewniamy dobrą jakość. Kierunek jest więc jasno określony: „Stare porzekadło „Przez żołądek do serca” może mieć nową, istotną wartość i wymowę. Każdy kraj z dumą pielęgnuje odrębności narodowej kuchni. (...) Zdrowa, tradycyjna, ekologiczna, smaczna żywność może stać się także magnesem dla odwiedzających Polskę turystów.” Polska żywność to jeden ze znaczących naszych wyróżników, a wśród jej „okrętów flagowych”, które mogą pociągnąć za sobą inne produkty, bez wątpienia znajduje się pieczywo.
To nie tylko kwestia samych składowych pieczywa (mąki, a przez to – zboża), ale możliwość komponowania się z wieloma dodatkami, a tym samym prezentacji całej palety smacznych polskich produktów (wędliny, nabiał, warzywa itp.).
Oczywiście budowanie Megamarki Polska wymaga spójności działań i lansowanych przekazów. Tym bardziej więc, dla zapewnienia wyrazistości, potrzebne jest skoncentrowanie na tym, co ma w sobie duży potencjał i postawienie pierwszego, dobrego i mocnego kroku – a chleb na taki krok szansę daje.